Program jednání
- Odborové otázky
- Aktuality
- Sociální dialog a kolektivní vyjednávání
- Informace z regionů
- Informace zaměstnavatele
- R. Ferenc – aktuální informace, výsledky hospodaření podniku, personální situace
- Různé
K jednotlivým bodům programu
- Odborové otázky
Aktuality
- informace o změně sídla Českomoravské konfederace odborových svazů od 1. 9. 2021. Adresa je Politických vězňů 1419/11, 110 00, Praha 1
- zhodnocení společného jednání zástupců odborových organizací se zaměstnavatelem, které se uskutečnilo 11. 8. 2021
- organizace voleb zástupců zaměstnanců do Dozorčí rady České pošty
- 15. 9. 2021 – webinář pro zástupce odborových organizací k problematice odměňování pořádaný ULZ on-line na platformě Webex
- 12. 8. 2021 – zveřejněna informace týkající se veřejné zakázky na dopravu nad 3,5 tuny, kterou Česká pošta vypsala s finančním limitem 2 800 000 000 Kč na tři roky, vážné obavy z dopadu na pracovní místa, žádáme informace
- Měsíční vyhodnocení úrazovosti za červenec 2021 – celkem 36, za období leden až červenec bylo 513 pracovních úrazů
- přehled čerpání FKSP za období 1-7 2021. Na položku setkávání zaměstnanců schválena částka 800 Kč/1 zaměstnanec/rok
- organizační změna v DSPS (Divize státní poštovní služby) a DFSP (Divize finanční služby a prodej) od 1. 9. 2021 a promítnutí změn v Katalogu hlavních pracovní činností typových pozic, který je přílohou k OP-18/2019/GŘ
- organizační změny v České poště k 1. 9. a 1. 10. 2021, vyjednali jsme sociální program pro odcházející zaměstnance nad rámec stávajících předpisů
- aktualizace předpisů České pošty: MP – 11/2021 – Odměna za projekty (nový předpis), SM – 1/2019 – Systém odměňování zaměstnanců, SM – 1/2018 – Systém odměňování zaměstnanců, u kterých je uplatňována smluvní mzda a OP – 14/2018 – Stanovení ukazatelů pro zaměstnance se smluvní mzdou. Tyto předpisy považuje P KOV ČP za projednané
- hromadné propouštění k 1. 12. 2021 – v ČP dochází ke zrušení 141 pracovních míst. Snaha ze strany zaměstnavatele ke zmírnění nepříznivých důsledků pro zaměstnance, možnost jejich zařazení ve vhodném zaměstnání na jiných pracovištích firmy, navrhujeme sociální program i pro tuto organizační změnu
- stejnokroje – musí být vždy projednáváno s odbory, P KOV má přeci svého zástupce v komisi
- vychází nová publikace „Zákoník práce“ s veškerými úpravami od 1. 7. 2021 – cena činí 1 500 Kč, pro předplatitele revue SONDY je sleva
Sociální dialog a kolektivní vyjednávání
- sociální dialog a kolektivní vyjednávání je díky uvažování a vystupování některých odborových organizací stále na mrtvém bodě, na náš podnět některé odborové organizace vůbec nereagovaly
Informace z dozorčí rady České pošty
- připravované rozdělení státního podniku a strategie České pošty, hospodaření České pošty, situace na trhu balíkových zásilek, náklady univerzální služby, prodej majetku.
- Informace z regionů
- příprava na volby do DR ČP probíhá na všech regionech – komise, kandidáti, volitelé
- prodej budov ČP a stěhování do nových prostor – často nevyhovující podmínky na nových pracovištích, rekonstrukce probíhají za provozu
- centralizace dodejen způsobuje problémy s dopravou na pracoviště, zapříčiňuje časté výpovědi doručovatelů
- v rámci úsporných opatření dochází k rušení neobsazených pracovních míst v PS, pokud je 1-2 měsíce neobsazeno, již se ruší! Chybí doručovatelé, zaměstnanci na přepážkách, musí vypomáhat vedoucí, kritický stav je na „jednokoňkách“
- v PS opět vzniká velký tlak na zajišťování AP, zkracování pracovních úvazků v návaznosti na hodiny pro veřejnost, úsporná opatření
- hmotnostní limity pro manipulaci s břemeny (ženy 20 kg, muži 30 kg – výjimečně 50 kg) – nezbytné řešit technologicky (manipulační pomůcky, více pracovníků na břemeno přesahující limit)
- nutnost vytvoření „komunikačních kanálů“ pro zaměstnance, je třeba více lidi informovat, předejde se mnoha problémům
- nadále je problém zajišťování respirátorů vedoucími, zaměstnanci si často respirátory kupují sami, očkování zaměstnanců ČP
- největším problémem je nadále komunikace, často nedostatečná a nevhodná je mezi vedoucími a podřízenými, je nezbytná slušnost a vzájemný respekt.
- Informace zaměstnavatele
- I. Feninec – aktuální informace, výsledky hospodaření podniku, personální situace
- informace o zrušení depa Říčany a rozdělení k pražským depům k 1. 1. 2022 vyvolalo nevhodnou reakci zaměstnanců, kdy porušili pracovní kázeň (dostali vytýkací dopisy, neomluvená absence)
- zaměstnavatel pracuje na vytvoření lepší komunikaci na pracovištích, musí zajistit realizaci komunikační strategie, je známo, že je komunikace nedostatečná
- připravovaná informační „kampaň“ ředitele Logistiky M. Kmenta
- informace k volbám zástupců zaměstnanců v Dozorčí radě České pošty
- čerpání FKSP – byl zaslán přehled o čerpání fondu za období 1-7 2021
- dohodnuté navýšení plánu FKSP (společné jednání 11. 8. 2021) zahrnuje zvýšení v položce na setkání zaměstnanců v částce 800 Kč/zaměstnanec, navýšení sociálních výpomocí a bezúročných zápůjček – předpis je ve schvalovacím řízení
- zakrytí dýchacích cest ochrannými pomůckami např. u přepážek – nadále platí, že zaměstnavatel postupuje na základě nařízení ministerstva zdravotnictví.
- Různé
- seminář BOZP ve dnech 8. – 10. 9. 2021 v Berouně – možnost přihlášení
- zasílat příspěvky do časopisu PTN ECHO – do 6. 9. 2021
- výjezdní zasedání P KOV se koná 7. a 8. října 2021 (nejpozději do 24. 9. 2021 zasílejte dotazy předsedkyni P KOV).
Příští jednání P KOV bude 15. 9. 2021 – online po webináři, prezenční formou pak dne 4. 10. 2021 od 9:30 hodin v hotelu Olšanka.
Zapsala V. Trägerová
Ověřila J. Budweiserová
Účastníci jednání:
J. Budweiserová, V. Beneš, V. Filipská, J. Fišerová, Š. Grochal, I. Homola, B. Mäsiarová, M. Matyková, A. Navrátilová, M.Roháčková, R.Stehlíková, Z. Svrčinová, P. Tůmová, V. Vardžáková, J. Zedník a V. Trägerová, K. Koukal
Omluveni: Š. Alexová, L. Bílá
Hosté: I. Feninec